Przejdź do menu głównego Przejdź do treści strony Przejdź do stopki
Strona Główna serwisu willadecjiusza.pl Strona Główna serwisu willadecjiusza.pl
pl

Dzień Otwarty w Willi Decjusza

Zaprasza w najbliższą niedzielę do Willi. W programie koncert Infinity Project oraz zwiedzanie Willi Decjusza z przewodnikiem.

W niedzielę 15 grudnia Instytut Kultury Willa Decjusza zaprasza na wydarzenia otwarte:

Renesans. Lubię to! - spotkanie ze sztuką i zabytkiem

15.30 – Zwiedzanie Willi Decjusza z przewodnikiem.

Villa Artis - salon muzyczny:

17.00 Infinity Project - utwory na flet i fortepian inspirowane techniką oddechu permanentnego: Natalia Jarząbek (flet), Dominika Peszko (fortepian).

 

Flute Infinity Project
Idea projektu Infinity narodziła się w związku z rezultatami pracy Natalii Jarząbek podczas studiów w klasie fletu prof. Barbary Świątek-Żelaznej w Akademii Muzycznej w Krakowie. W roku 2017 Natalia wraz z prof. Barbarą Świątek-Żelazną otrzymały prestiżową Nagrodę Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi w kategorii „Mistrz -Uczeń” za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury. Obie laureatki postanowiły przeznaczyć ją na stworzenie podręcznika do nauki techniki oddechu permanentnego i nagranie płyty CD inspirowanej tą techniką. Nazwa projektu – Infinity - symbolizuje zarówno niekończące się możliwości utrzymywania dźwięku, jak również nieograniczone walory fletu jako instrumentu muzycznego. Program koncertu jest zróżnicowany, zawiera utwory na flet, a także dokonane przez Natalię Jarząbek transkrypcje utworów przeznaczonych w oryginale na inne instrumenty.
 

PROGRAM:

1. I. Clarke - Hypnosis

2. F. Chopin - Wariacje na flet i fortepian na tematy Rossiniego

3. A. Pasculli - Pszczoły

4. J. Rutter - Suite Antique

5. T. Boehm - Grande Polonaise op. 25

 

Wstęp wolny.

Wykonawcy:

Natalia Jarząbek
Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie prof. dr h.c. Barbary Świątek-Żelaznej. Studiowała również pod kierunkiem prof. Wally Hase (Hochschule für Musik Franz Liszt w Weimarze) w ramach programu Erasmus +. Uzyskała tytuł magistra matematyki stosowanej, ukończywszy studia na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Obecnie pracuje na stanowisku pierwszej flecistki Filharmonii Krakowskiej, równocześnie studiując w Szkole Doktorskiej swojej Alma Mater.
 
Za wybitne osiągnięcia artystyczne otrzymała m.in. Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” 2015, Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Nagrodę Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi, Stypendium Twórcze Miasta Krakowa 2015, Klubu Krakowskiego, Fundacji Talenty oraz Sapere Auso.
 
Jej umiejętności oraz wyróżniającą się osobowość artystyczną doceniono na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach muzycznych, by wspomnieć The British Flute Society Competition 2015 (I nagroda), The Dutch Flute Competition (II nagroda), Międzynarodowy Konkurs Muzyczny im. Michała Spisaka (III nagroda), Stockholm International Music Competition (I nagroda), Międzynarodowy Konkurs Fletowy w Krakowie (półfinał). Umiejętności doskonali na licznych kursach mistrzowskich prowadzonych w kraju i za granicą przez wybitnych flecistów, takich jak Sir James Galway, Robert Dick, William Bennett, Emily Beynon, Denis Bouriakov, Ian Clark, Łukasz Długosz, Urszula Janik, Jerzy Mrozik, Karl-Heinz Schütz, Antoni Wierzbiński, Peter Verhoyen, Elżbieta Woleńska i Robert Wolf.
 
W 2015 r. nagrała utwór solowy Pulse 11/8 na płycie Włodka Pawlika, zdobywcy Nagrody Grammy, a w 2017 r. wydano jej płytę z utworami na flet i fortepian 900 Miles. Do nagrania płyty Infinity (DUX, 2019) w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach zaprosiła belgijską pianistkę Emmy Wils.
 
Współpracuje z licznymi orkiestrami, zarówno w roli solisty, jak i muzyka orkiestrowego. Jest stypendystką krakowskiej Fundacji Pro Musica Bona (od 2010 r.), dzięki której dokonała nagrań płytowych. Od 2017 r. Natalia Jarząbek jest również flecistką kwintetu dętego Cracow Golden Quintet, z którym zdobyła II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Polskiej im. S. Moniuszki w Rzeszowie w 2019 r.
Dominika Peszko
Pianistka, kameralistka, korepetytorka. Doktor sztuk muzycznych. Studia ukończyła w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu prof. Andrzeja Pikula oraz w klasie kameralistyki prof. Janiny Baster i prof. Janiny Romańskiej-Werner. Uczestniczyła w kursach pianistycznych prowadzonych przez wybitnych pedagogów, jak m.in.: Kevin Kenner, Boris Berman, Paul Badura-Skoda, Dina Yoffe. W latach 2015-2018 była beneficjentką Programu Kształcenia Młodych Talentów-Akademii Operowej Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2009), Stypendium Twórczego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2019), laureatka Nagrody Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” w kategorii Uczeń (2019).
 
Laureatka i finalistka konkursów solowych i kameralnych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, m.in. Svirel na Słowenii, Internzionale Concorso Musicale Europeo – Premio Speziale „Paolo Serrao” we Włoszech, Międzynarodowego Chopinowskiego Turnieju Pianistycznego im. H. i L. Stefańskich w Krakowie, Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego Muzyki Słowiańskiej im. S. Moniuszki na Białorusi. W 2017 roku została uhonorowana Nagrodą Specjalną dla Najlepszego Pianisty podczas XIX Imrich Godin International Vocal Competition Iuventus Canti we Vrablach na Słowacji, a w 2019r. otrzymała dyplom uznania dla wyróżniającego się pianisty podczas Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Z. Skwary w Mławie oraz dyplom „Excellence in Piano Accompaniment“ podczas IV Michael Stricharz Foundation Competition for Young Opera Singers we Lwowie.
 
Jako solistka koncertowała z Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Narodową Orkiestrą Filharmonii Białoruskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Lubelskiej, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Opolskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Podkarpackiej, i in. Występowała m.in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Narodowej Filharmonii Białoruskiej w Mińsku, Filharmonii Lwowskiej, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii Podkarpackiej, Filharmonii Opolskiej, Międzynarodowym Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Domu Urodzenia Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli, Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie.
 
Dominika Peszko ma w swoim dorobku liczne prawykonania muzyki nowej i eksperymentalnej. Jest członkinią Stowarzyszenia Artystycznego „Muzyka Centrum” zrzeszającego wykonawców muzyki współczesnej.
Ta strona używa plików cookies dowiedz się więcej